Posodobili smo naš pravilnik o zasebnosti. Če ga želite prebrati, prosimo, kliknite tukaj.

Omega 3 in omega 6

Print
Omega3-oily-fish-heart-healthl

Maščobne kisline omega 3 in omega 6

Izraza omega 3 in omega 6 se nanašata na kemijsko strukturo maščobne kisline, maščobnih kislin omega 3 in omega 6, ki jih uživamo, pa je več. V vsaki skupini so esencialne ali nujno potrebne maščobne kisline – te moramo dobiti s hrano, saj jih naše telo ne more proizvesti dovolj. Esencialne maščobne kisline so v majhnih količinah – in v pravem ravnovesju – pomembne za rast, vid in delovanje možganov.

Težava je v tem, da ravnovesje esencialnih maščobnih kislin v naši prehrani ni ustrezno – naša hrana je prenasičena z maščobnimi kislinami omega 6, ob tem pa ne dobimo dovolj maščobnih kislin omega 3. Če je ravnovesje porušeno, to lahko vpliva na naše zdravje. Vedno ni bilo tako – prehrana naših prednikov je vsebovala ravno pravo ravnovesje maščobnih kislin, ki so jih dobili z uživanjem rastlinske hrane, na primer zelenjave, sadja, oreščkov in semen.

Vendar se je naša prehrana v zadnjih 150 letih tako zelo spremenila, da zdaj pojemo približno 15-krat več maščobnih kislin omega 6 kot maščobnih kislin omega 3, tako da je idealno ravnovesje porušeno. Eden izmed največjih razlogov za tako neravnovesje je uživanje velike količine olja iz žit – zlasti koruznega olja, ki je eden izmed najbogatejših virov maščob omega 6. Naše telo je preobremenjeno z maščobami omega 6, ki so povsod, v ocvrti hrani, pekovskih izdelkih, čipsu, solatnih prelivih in sladkarijah, hkrati pa zaužijemo daleč premalo maščob omega 3, ki jih dobimo zlasti iz rib ter iz zelenjave in oreščkov.

K ponovni vzpostavitvi ravnovesja bo pripomoglo že zmanjšanje skupne količine zaužitih maščob, saj je večina mastne hrane, ki jo pojemo, predvsem vir maščobnih kislin omega 6. Če je mogoče, zato poskusite uživati več rib. Če ne morete uživati rib nekajkrat na teden, premislite o uživanju dopolnila z ribjim oljem.

Zelenjava in sadje naravno vsebujeta pravo ravnovesje maščobnih kislin, zato poskrbite, da ju boste vključili v vsak obrok. Sadje ima maščobo večinoma v peškah, zato je sadje, ki vsebuje veliko užitnih pešk – kot so jagode in kivi –, odličen vir zdravih maščob. Za malico pa uživajte oreščke in semena. Ti so odlična zamenjava za čipse in krekerje, ki vsebujejo veliko manj zdravih maščobnih kislin omega 6.

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 19.1.2019 10:23:21 | NAMP2HLASPX01