Posodobili smo naš pravilnik o zasebnosti. Če ga želite prebrati, prosimo, kliknite tukaj.

Koliko beljakovin potrebuje vaše telo?

Print
How much protein is right for you?

Količina beljakovin, ki bi jo morali zaužiti vsak dan, je odvisna od številnih dejavnikov, na primer od vaše telesne teže, koliko mišične mase imate – ne le od tega, ali ste moški ali ženska.

Potrebe po kalorijah se razlikujejo od osebe do osebe. Zakaj ne bi to veljalo tudi za beljakovine? Navsezadnje so ljudje najrazličnejših velikosti in imajo zelo različno telesno sestavo – logično je, da bi bile lahko tudi potrebe po beljakovinah zelo različne. Ne zdi se pravilno, da bi imel 100 kg težak moški, ki dela v gradbeništvu in se ukvarja z bodibildingom, enake potrebe po beljakovinah kot 68 kg težak moški, ki dela v banki in večino dneva presedi, večere pa preživlja na kavču.

Glede na to, da so beljakovine tako pomembne za ohranjanje čiste mišične mase (pravzaprav vse v vašem telesu, kar ni maščoba), je priporočena količina beljakovin, ki naj bi jih dnevno zaužili, odvisna deloma od tega, koliko mišične mase imate. Idealno bi bilo, da bi opravili meritev telesne sestave (pri tem si lahko pomagate tudi z nekaterimi domačimi tehtnicami, ki se običajno spravijo v kopalnico) in bi tako izvedeli, koliko čiste mišične mase imate. Tako boste zlahka ugotovili, kolikšna količina beljakovin je za vas priporočljiva (ta je običajno približno 2–3 grame beljakovin na kilogram čiste mišične mase).

Svojo potrebo po beljakovinah lahko približno izračunate tudi brez tehtnice za analizo telesne sestave, in sicer na podlagi svoje trenutne telesne teže. To ni najboljši način – saj ne upošteva, koliko mišične mase imate, vendar upošteva vsaj razlike v velikosti telesa.

Nasvet, kako izračunate svoje potrebe po beljakovinah:

  • v funtih: svojo telesno težo pomnožite z 0,7
  • v kilogramih: svojo telesno težo pomnožite z 1,5

Izračunani rezultat je razumna ciljna količina beljakovin, izražena v gramih, toliko beljakovin naj bi zaužili vsak dan.

Ženska, ki tehta 64 kg, bi morala na dan pojesti vsaj 100 gramov beljakovin, moški, ki tehta 110 kg, pa vsaj 150 gramov beljakovin.

Susan Bowerman, strokovnjakinja za prehrano, certificirana specialistka za športno prehrano. Susan je plačana svetovalka za Herbalife.

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 19.1.2019 13:12:31 | NAMP2HLASPX01