Posodobili smo naš pravilnik o zasebnosti. Če ga želite prebrati, prosimo, kliknite tukaj.

Kaj je telesna pripravljenost?

Print
What_Is_Physical_Fitness

Razlika med aktivnostjo in telovadbo

Preprosto pojasnjeno, telesna aktivnost je gibanje telesa, ki vključuje krčenje mišic. Vse aktivnosti, ki jih opravljamo ves dan in vključujejo gibanje, kot so hoja, dviganje, čiščenje in delo na dvorišču, so primeri telesne aktivnosti. Večina ljudi vsak dan opravlja vsaj nekaj fizičnih aktivnosti, ne da bi se tega sploh zavedala. Na primer, to, da stojimo in kuhamo, ali da skočimo do pošte, da oddamo pismo, zahtevata osnovno gibanje.

Morda vam bo zanimivo napisati okvirni seznam nekaterih telesnih aktivnosti, ki jih opravite vsak dan, ne da bi običajno sploh razmišljali o njih. Morda boste presenečeni nad tem, kako dolg ali kako kratek je ta vaš seznam.

Telovadba

Telovadba je specifična oblika telesne aktivnosti, je načrtovana, namenska in izvedena z namenom pridobiti specifične prilagoditve v telesu, na primer močnejše mišice, izboljšana prožnost ali boljše kardiovaskularno delovanje. Ples, plavanje, kolesarjenje in tek so vsi primeri vadbe.

Ali telovadite ali ste aktivni?

Med obema oblikama aktivnosti je lahko tanka meja, zato je najboljši način, da ugotovite, ali ste samo aktivni ali pa dejansko vadite, preizkus z govorom.

  • Če lahko med opravljanjem aktivnosti brez težav govorite, ste preprosto aktivni.
  • Če ste zadihani in vam je težko govoriti med tem, ko ste aktivni, potem telovadite.

Na podlagi intenzivnosti izvajanja gibov je mogoče opredeliti koristi za zdravje, ki jih boste pridobili z aktivnostjo.

Bodite pozorni na te štiri sestavne dele telesne pripravljenosti in razumeli boste, zakaj je vadba enako pomembna kot fizična aktivnost:

  • kardiorespiratorna vzdržljivost
  • mišična moč
  • mišična vzdržljivost
  • prožnost

Čeprav se je mogoče vsem tem sestavnim delom telesne pripravljenosti posvetiti s telesno aktivnim življenjskim slogom, lahko vadbeni program pomaga, da dosežete še večje koristi.

Kako začeti redno vadbo

To, da povečate obseg telesne aktivnosti v vsakdanjem življenju, je odličen način za začetek poti k bolj zdravemu, srečnejšemu življenju, polnem energije. Če pa resnično želite doseči boljšo telesno pripravljenost, v svoj urnik nekajkrat tedensko vključite strukturirano in zahtevnejšo aktivnost.

Ključ do zdravega in aktivnega načina življenja je, da se z njim spoprimete postopno, dan za dnem. Pri tem pa izberite aktivnosti, v katerih resnično uživate. Sčasoma lahko povečate intenzivnost in morda trajanje vadbe. Ne pozabite, da je vaše telo edinstveno, in če boste razumeli svoje zdravstvene potrebe (ne potrebe svojega soseda), vam bo to omogočilo, da boste ostali na pravi poti do zdravega načina življenja.

Samantha Clayton, certificirana trenerka AFAA in ISSA, podpredsednica pri Herbalifu, izobraževanje o športni zmogljivosti in kondiciji po vsem svetu

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 22.2.2019 21:16:48 | NAMP2HLASPX01