Posodobili smo naš pravilnik o zasebnosti. Če ga želite prebrati, prosimo, kliknite tukaj.

Kondicijska preobrazba s Samantho Clayton

Print
Claytons_fitness_makeover_100x100
Kondicijska preobrazba korak za korakom

Zapišite si
Vprašajte se, katere tri izrecne cilje želite doseči v tem novem letu, in jih zapišite. Poskrbite, da uporabljate pravi način za spremljanje napredka, na primer za tehtanje ali merjenje.

Natančneje je opredeljen vaš cilj, bolje je. Če ste se šele začeli ukvarjati z vadbo, začnite po malem. Bodite praktični in si postavite realne cilje v zvezi z aktivnostjo. Kakršni koli že so ti cilji, zapišite jih. Veliko ljudi mi je že povedalo, da so dosegli svoje kondicijske cilje, če jih opredelijo konkretno in spremljajo svoj napredek. Zapišite, kaj vam cilj pomeni. Ali pomeni, da boste imeli več energije, boste izboljšali svoj videz ali da boste dosegli začrtano število minut aktivnosti? Več priložnosti ko ustvarite za merjenje in evidentiranje svojega uspeha čez vse leto, več možnosti imate, da boste dejansko spremenili način življenja.

Pozabite na včeraj
Čas je, da pozabite na morebitne spodletele diete in vadbene načrte iz preteklosti in se osredotočite na zdajšnje načrte. Zdaj ko ste zapisali svoje cilje, nadaljujte skladno z njimi. Zdaj je pravi trenutek, da se osredotočite samo na danes, in naj preteklost ostane v preteklosti. Ko se odločite, da boste sledili le današnjemu dnevu in današnjim izbiram, boste lažje storili korak naprej k uspehu. Ko se vsako jutro zbudite, pomislite, da je ta dan edini, ki kaj šteje (tudi če ste prejšnji večer močno grešili pri svojem prehranjevanju). Nič več si ne obljubljate, jutri pa začnem. Še DANES dosezite to, kar vam največ pomeni.

Spreminjajte svoj čas za vadbo
Če vedno telovadite zjutraj, vsaj enkrat na teden vsaj kakšno vadbo opravite popoldne ali obratno. Če nikoli ne telovadite zjutraj, svoj urnik dopolnite z vsaj eno jutranjo vadbo. Včasih je treba telo pripraviti do tega, da spremeni običajni ritem. Lahko celo ugotovite, da vam zadevni čas dneva bolje ustreza za vadbo, kot ste prvotno menili. Vsi delujemo v svojem ritmu in se razlikujemo po času dneva, ko se naše telo najbolje odziva. Preizkušajte več možnosti in ugotovite čas dneva, ko ste najbolj budni in polni energije, ta naj nato postane vaš čas, primeren za vadbo. Morda boste ugotovili, da se tedaj bolje potrudite, pokurite več kalorij in pridobite več koristi od vadbe.

Povečajte intenzivnost vadbe
Kdo trdi, da morate za to, da bi dosegli svoje kondicijske cilje, v telovadnici prebiti več ur? Vaše vadbe naj bodo kratke in intenzivne ali, natančneje, kratke in potne! Vsaj dva dneva v tednu izvajajte intervalno vadbo, ki vas pripravi do tega, da se močno zadihate. Ko je intenzivnost vadbe visoka, lahko vadba traja tudi samo 15–30 minut. To je odlično za tiste s prepolnim delovnikom obveznosti, ki imajo vedno znova enak izgovor, da nimajo dovolj časa za vadbo.

Dodajte uteži
Kratke in učinkovite vadbe naj bodo vaš novi pristop k vadbi, zlasti če imate na voljo zelo malo časa. Pridobivanje čiste mišične mase mora biti glavni del kakršnega koli hujšanja ali programa pridobivanja telesne teže. Če že zdaj med vadbo uporabljate uteži, povečajte njihovo težo. Če pa ravnokar začenjate, pazite, da uporabljate takšno težo uteži, pri kateri se dobro počutite in vam omogoča, da ohranjate dobro telesno držo. Ne bojte se, da bi zaradi dvigovanja težkih uteži pridobili mišičasto telo. Po mojem mnenju je dvigovanje zelo lahkih uteži, ki vam ob preštevilnih ponovitvah ne pomenijo izziva, le potrata vašega dragocenega časa!

Ostanite aktivni
Načrtovani dnevi za počitek so nujni in vam omogočajo, da si vaše telo opomore od stresa, ki mu ga povzroča vadba. Številni pa narobe razumejo koncept dneva za počitek. To ne pomeni, da ves dan presedite! Vaš cilj na dan počitka mora biti zmanjšati stres zaradi dvigovanja uteži ali izvajanja visoko intenzivne vadbe, ne pa povsem ustaviti gibanje. Vsakdo si mora prizadevati, da je aktiven vsaj 30 minut na dan, prav vsak dan. Vaš dan za počitek naj bo poln zabavnih aktivnosti, na primer sproščeno kolesarjenje, hoja v hribe ali plavanje. Izvajajte nizko intenzivne aktivnosti, da še vedno kurite kalorije, vendar se pri tem ne utrudite preveč.

Vadba naj bo zabavna
Vzpostavitev dobrih navad in določitev zanesljive vadbene rutine sta ključna, zlasti kadar šele začnete nov vadbeni načrt, vendar pa ni nujno, da je ta preveč predvidljiv in dolgočasen! Ko obtičite pri stalno isti vadbeni rutini, se pogosto psihično umaknete, zaradi česar ste manj produktivni pri zadevni nalogi. Letos pa telo predramite in preizkušajte nove aktivnosti, spreminjajte svoj vadbeni slog, vadbo si popestrite z novim vadbenim partnerjem ali vključite tedenski zabavni kondicijski izziv. Zabavnejši in zanimivejši bo vaš vadbeni čas, bolj se boste veselili nove vadbe in sledili načrtu. Vadba ni nujno dolgočasna, da bi bila učinkovita!

Prispevek Samanthe Clayton, certificirane trenerke AFAA in ISSA. Samantha je Herbalifova direktorica za izobraževanje o kondiciji.

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 22.2.2019 21:36:51 | NAMP2HLASPX01