Posodobili smo naš pravilnik o zasebnosti. Če ga želite prebrati, prosimo, kliknite tukaj.

Najboljši čas za vadbo

Print
Best time to workout

Najpogostejši izgovor za izpuščanje vadbe je pomanjkanje časa. Za vsak izgovor, zakaj ne najdete časa, obstaja več razlogov, zakaj bi ga morali. Glede na to, da ima dan 24 ur, resnično verjamem, da si lahko vsak utrga čas za neko vrsto vadbe, potrebnega je le nekaj načrtovanja.

Vendar ali je vsak čas vadbe enako učinkovit? Kdaj telovaditi, da boste dosegli najboljše rezultate? V nadaljevanju preberite nekaj nasvetov, kako izbrati najboljši čas vadbe zase in kako svoj čas učinkovito izkoristiti.

Poiščite svoj čas optimalne zmogljivosti ...

Telo vsakega posameznika ima drugačen naravni ritem, ki se izoblikuje na podlagi kombinacije navad in vsakodnevne rutine; nekateri posamezniki so jutranji ljudje, drugi pa se stežka spravijo v pogon ne glede na to, kdaj se odpravijo spat. Kar zadeva telesno pripravljenost verjamem, da ima vaše telo optimalen čas dneva, v katerem deluje najbolje.

Energijo in dobro počutje sta bistvena za uspešno vadbo. Svoj čas optimalne zmogljivosti lahko opredelite tako, da se ozrete nazaj na zadnjih nekaj tednov in odgovorite na ključno vprašanje: kdaj se počutite najbolj energični? Zgodaj zjutraj, pred kosilom, sredi popoldneva ali pozneje?

Ali ste jutranji človek?

Na splošno najpogosteje predlagam jutranjo vadbo, ker je vaše telo povsem spočito, vaš živčni sistem dela s polno paro in vaš um svež. Logično je, da se boste lahko v telovadnici nekoliko bolj gnali, če so vaše mišice dobro spočite.

Če menite, da ste jutranji človek, je smiselno, da telovadite v zgodnjih jutranjih urah, preden vas utrudijo vsakodnevne dejavnosti. Če imate naporen delovnik, vadite takoj zgodaj zjutraj, da vas pozneje ne bodo ovirale druge naloge.

Jutranjo vadbo ne priporočam osebam, ki se stežka spravijo v pogon ali so v zgodnjih jutranjih urah omotične ali nespretne. Ni se vam treba še dodatno obremenjevati z jutranjo vadbo, raje si za telesno aktivnost izberite tisti del dneva, ko ste bolj budni.

Najboljši nasvet: Tudi če niste jutranji človek, lahko naredite nekaj globokih vdihov in izdihov med tem, ko se pripravljate na izzive dneva pred sabo. Morda se boste počutili bolj budne, če boste naredili še nekaj nezahtevnih razteznih vaj za spodbuditev prekrvavitve.

Ali ste za popoldanski obisk telovadnice?

Če se popoldan pogosto počutite energične, izkoristite to priložnost za telesno aktivnost! Popoldanska vadba je še posebej učinkovita, če se po njej počutite polni energije, saj lahko spodbudi vašo produktivnost in umske sposobnosti preostanek dneva.

Najboljši nasvet: Če se odločite za opoldansko ali zgodnjo popoldansko vadbo, zaužijte zdrav prigrizek v poznih dopoldanskih urah. Če želite biti ves dan kos izzivom, morate telo ustrezno oskrbeti z energijo.  Če pa imate po drugi strani do zgodnjega večera malo energije ali če se vas med peto popoldan in sedmo zvečer loteva utrujenost, se raje odločite za vadbo zgodaj zjutraj ali pozno zvečer.

Ali ste zvečer popolnoma budni?

Če ste nočni ptič, je za vas najprimernejša vadba v večernih urah. To je lahko odličen čas za vadbo, saj vam pomaga, da se sprostite in znebite stresa, ob tem pa poskrbite za svoje telo. Če boste svoj dan sklenili s telesno aktivnostjo, boste morda tudi trdneje spali.

Vendar pozna večerna vadba ni vedno dobra izbira. Če ste izčrpani, si raje kot naporno vadbo privoščite počitek. Če ste med naporno telesno aktivnostjo utrujeni, je večje tveganje za nastanek poškodbe. Med vadbo morate biti pozorni, zlasti če nameravate uporabljati uteži. Če si lahko čas za vadbo utrgate samo zvečer, se odločite za manj zahtevno aktivnost, kot je hoja ali joga. Intenzivno vadbo prihranite za konec tedna ali za takrat, ko ste bolj pozorni.

***

Idealen čas za vadbo je za vsakega drugačen. Izberite čas, ki najbolje ustreza vašemu telesu in načinu življenja. Poskrbite, da ste med vadbo miselno prisotni: potrata časa ali energije je, če ste med vadbo vznemirjeni zaradi poslovnih sestankov ali če med njo načrtujete obisk trgovine z živili. Če vam primanjkuje časa, skrajšajte trajanje vadbe in vadite še bolj osredotočeno in skoncentrirano – en zavestno izveden gib je koristnejši kot dva nepremišljena.

Nazadnje, vedno poskrbite, da ste se ustrezno oskrbeli z energijo za izbrano aktivnost. Za optimalne rezultate po vsaki vadbi primerno obnovite zaloge energije in se odpočijte.

Prispevek Samanthe Clayton, certificirane trenerke AFAA in ISSA. Samantha je Herbalifova direktorica za izobraževanje o kondiciji.

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 22.2.2019 21:14:23 | NAMP2HLASPX01