Posodobili smo naš pravilnik o zasebnosti. Če ga želite prebrati, prosimo, kliknite tukaj.

Želite pridobiti mišično maso? Za to bo potrebno več kot le belja

Print
customer-newsletter-feb2018-2

Poglavitne hranilne snovi za povečanje mišične mase

Številni moški, ki želijo izrazit mišičast videz, poskušajo sočasno izgubiti čim več telesne maščobe. Včasih so njihovi pristopi za dosego teh ciljev v nasprotju drug z drugim. Uživajo veliko beljakovin, ki bi morale ob sočasni vadbi za moč omogočati k rasti čiste mišične mase. Toda ob tem tudi pretirano zmanjšajo skupno število zaužitih kalorij, da bi pridobili izrezan videz.

To pa je lahko težava. Če število zaužitih kalorij pretirano zmanjšate, bodo nekatere beljakovine, ki ste jih pojedli, uporabljene za gorivo, namesto da bi se uporabile za rast mišic. Da bi torej učinkovito pridobili mišično maso, morate paziti, da zaužijete dovolj kalorij v podporo svoji aktivnosti in ustrezno ravnovesje hranilnih snovi.

Ogljikovi hidrati:

Številni bodibilderji so ogljikove hidrate uvrstili med sovražnike, kar je lahko napaka. Da, močno prečiščeni ogljikovi hidrati in slaščice telesu prinesejo komaj kaj dobrega. Toda dobri ogljikovi hidrati v polnovrednih žitih, fižolu, sadju in zelenjavi pomagajo zagotavljati energijo za vadbo, tudi za delovne mišice. Brez ustreznega vnosa ogljikovih hidratov, ki dajejo energijo vadbi, se bodo za to energijo namesto njih porabile beljakovine, ki jih pojeste. V izogib torej pretiravanju z odrekanjem poskrbite za zadostno količino visoko kakovostnih ogljikovih hidratov v prehrani.

Maščobe:

Nekateri športniki prehranske maščobe včasih premalo cenijo. Podobno kot ogljikovi hidrati imajo tudi maščobe slab ugled, ki pa ni upravičen. Majhne količine pravih vrst maščob so dejansko pomembne. To pa zato, ker so nekatere maščobne kisline, gradniki prehranskih maščob, nujno potrebne, saj jih telo ne more proizvajati samo. Maščobne kisline so ključna strukturna sestavina vsake celične membrane, tudi mišičnih celic. Telo pričakuje maščobe, ki jih uporablja za gorivo pri zmerno intenzivni in dolgo trajajoči vadbi. To je prav taka vrsta vadbe, ki se lahko združi z vadbo za moč za povečanje mišične mase in izgubo telesne maščobe. Osredotočite se na dobre vire maščob, na primer na oreščke, semena, ribe, oljčno olje in avokado.

Beljakovine:

Uživanje ustreznih količin beljakovin je pomembno za spodbujanje razvoja mišic, pomemben pa je tudi čas vnosa beljakovin. Proces sinteze mišičnih beljakovin se spodbudi z vadbo za moč. Spodbuja pa ga tudi uživanje beljakovin. Prav to je razlog, da si morajo športniki, ki trenirajo za moč, razporediti vnos beljakovin enakomerno med vse glavne in vmesne obroke čez ves dan. Sinteza mišičnih beljakovin se v teh razmerah pospeši, v nasprotju z običajnim vzorcem uživanja beljakovin, pri katerem se zjutraj zaužije le malo beljakovin, pri kosilu malo več, pri večerji pa zelo veliko.

Gradnike za sintezo mišičnih beljakovin prispevajo beljakovine rastlinskega in živalskega izvora Beljakovine, ki se hitro presnovijo, kot na primer sirotkine beljakovine, vsebujejo veliko aminoklisline levcin in spodbujajo sintezo mišičnih beljakovin. Beljakovine, ki pa se počasneje presnovijo, na primer kazein, pomagajo podaljšati proces sinteze mišičnih beljakovin.

Ni mogoče trditi, da so beljakovine, ki se hitro presnovijo, boljše od tistih, ki se presnovijo počasneje, ali obratno. Pomembnejše je vedeti, da se lahko potrebe po beljakovinah zadovoljijo z beljakovinami tako rastlinskega kot živalskega izvora. S pozornim načrtovanjem in pozornostjo pri skupnem vnosu lahko tudi vegetarijanci in vegani zaužijejo dovolj beljakovin v podporo razvoju mišične mase.

Susan Bowerman je Herbalifova direktorica za usposabljanje o prehrani. Susan je nutricionistka in certificirana strokovnjakinja za športno prehrano.

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 19.1.2019 13:10:36 | NAMP2HLASPX01