Posodobili smo naš pravilnik o zasebnosti. Če ga želite prebrati, prosimo, kliknite tukaj.

Odgovori na vaša vprašanja v zvezi z ogljikovimi hidrati

Print
carbs100x100

ALI SO OGLJIKOVI HIDRATI NAŠ SOVRAŽNIK?
V zadnjih nekaj desetletjih so ogljikovi hidrati prešli dolgo pot: najprej so jih visoko cenili, zdaj pa so sovražniki pri hujšanju. Toda ali je to makrohranilo, ki odpira toliko vprašanj, res slabo za vas? Kot meni Susan Bowerman, Herbalifova direktorica za usposabljanje o prehrani, jih morda le narobe razumejo! Tisti, ki uživajo zelo malo ogljikovih hidratov ali sploh ne, se pogosto močno izogibajo dobro znanim virom ogljikovih hidratov, kot so kruh, testenine in krompir. Toda ali ste vedeli, da ogljikovi hidrati vsebujejo tudi veliko drugih hranilnih snovi? Kot pojasnjuje Susan, »veliko živil vsebuje ogljikove hidrate, kar je dobro, saj so ogljikovi hidrati za telo vir energije«.

Vendar Susan hitro doda, da niso vsi ogljikovi hidrati enaki. Pojasnjuje, da so najkoristnejši najmanj predelani ogljikovi hidrati, med katerimi našteva sadje, zelenjavo, stročnice in polnovredna žita, kot najboljše možnosti izbire. »Ta živila poleg ogljikovih hidratov vsebujejo tudi vitamine in minerale,« pravi. »Živila rastlinskega izvora pri tem vsebujejo še vlaknine.«

Dobro pa se je izogibati močno predelanim in prečiščenim ogljikovim hidratom, ki so v krhkem pecivu, piškotih, testeninah in kruhu iz bele moke ter nekaterim slanim jedem, kot je na primer pica, če naštejemo le nekaj teh. »Ta živila telesu prinašajo bolj malo koristnega, zato pa veliko kalorij,« dodaja Susan. »Tako je smiselno, da potrebe po ogljikovih hidratih zadovoljimo z bolj zdravimi živili, saj ta vsebujejo še številne druge hranilne snovi.«

Zakaj so vlaknine pomembne?
Večina ljudi se ne zaveda, da so vlaknine vrsta ogljikovih hidratov in da so eden izmed najpomembnejših prehranskih dejavnikov (*1). Vlaknine najdemo v živilih, kot so sadje, zelenjava in žita ter imajo pomembno vlogo v vašem črevesju, saj pripomorejo k njegovemu normalnemu delovanju.

Odraslim se priporoča uživanje 25 gramov vlaknin na dan (*2), vendar večina ne zaužije priporočene količine (*3). Obogatitev prehrane z živili, bogatimi z vlakninami, in prehranskimi dopolnili z vlakninami vam lahko pomaga, da občutite koristne učinke vlaknin.

Poskusite Herbalifov napitek Oves, jabolko in vlaknine, je zdrav, ima energijsko uravnoteženo sestavo. ena porcija pa telo oskrbi s 5 grami vlaknin. Kaj boljšega bi še želeli? Seveda, je odličnega okusa in brez sladkorja!

1.Ovsene vlaknine pripomorejo k povečanju odpadnega blata.
2.Znanstveni odbor agencije EFSA za dietetične izdelke, prehrano in alergije (odbor NDA). EFSA Journal 2010; 8(3): 1462.
3.73 % moških in 87 % žensk ne zaužije priporočene dnevne količine vlaknin. The National Diet & Nutrition Survey (NDND); volume 2, 2003.

 

1. Ovsene vlaknine pripomorejo k povečanju odpadnega blata.

2. Znanstveni odbor agencije EFSA za dietetične izdelke, prehrano in alergije (odbor NDA). EFSA Journal 2010; 8(3): 1462.

3. 73 % moških in 87 % žensk ne zaužije priporočene dnevne količine vlaknin. The National Diet & Nutrition Survey (NDND); volume 2, 2003.

Susan Bowerman je Herbalifova direktorica za usposabljanje o prehrani. Susan je nutricionistka in certificirana strokovnjakinja za športno prehrano.

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 22.2.2019 21:18:41 | NAMP2HLASPX01