Posodobili smo naš pravilnik o zasebnosti. Če ga želite prebrati, prosimo, kliknite tukaj.

Ravnovesje in zmernost

Print
balance_and_moderation

Najprej nekaj besed o raznovrstnosti. Ljudje imamo radi raznovrstnost. Razvijali smo se v okolici, bogati z zelo raznovrstnimi živili rastlinskega izvora, žuželkami in divjimi bitji tako na kopnem kot v morju. Vzgib za uživanje hrane iz te užitne okolice je bil naravni način za zagotovitev, da so naše prehranske potrebe izpolnjene.

Ta isti vzgib imamo še danes. Še vedno bi nam povsem dobro ustrezalo, če bi izbirali le med užitnimi rastlinami in divjimi živalmi. Česar pa ne počnemo. Danes imamo preveč izbire za svojo prehrano. Niso vsi dobro za nas, študije pa kažejo, da več izbire imamo, bolj jemo. Torej, večja raznovrstnost lahko omogoči zdravo in dobro uravnoteženo prehrano, vendar le, če kar najbolje izkoristite svoje izbire med raznovrstnimi zdravimi živili.

Zmernost običajno pomeni, da se ne prenajedamo na splošno, še posebej pa to velja za priboljške s praznimi kalorijami, kot so mastna živila, sladkarije in alkohol. Nekateri ljudje so zelo spretni z zmernostjo. V omarici imajo lahko vrečko piškotov na primer, ne da bi izgubili nadzor in pohrustali vse piškote.

Drugim pa je ideja, da bi pojedli le en piškot, nekaj povsem tujega. En piškot bo vedno vodil do drugega in še enega. Ti ljudje morda nikoli ne bodo osvojili zmernosti vnosa, zato je morda bolje, da se skušnjavi povsem izognejo. Tako piškotov doma raje sploh ni.

Ali torej obstajajo slaba živila ali pa je samo slaba prehrana? Menim, da gre za oboje po malem. Imam svoj seznam živil, za katera menim, da so slaba, povsem mogoče je, da imate tudi vi svoj seznam. Seveda pa je osebna odločitev, ali se odločimo in pojemo ta živila, in kako gosto se tako odločimo. Če pa se na krožniku znajte preveč slabih živil, iz tega nastane slaba prehrana.

Ne nazadnje si morate prizadevati čim bolje in čim pogosteje, kot je mogoče. Raznovrstnost bi morala temeljiti večinoma na raznovrstnih zdravih živilih, ki so vam na voljo. Ravnovesje bi moralo bolj temeljiti na tem, da se vzpostavi ravnovesje zdravih živil, in manj na tem, da se slaba živila nadomestijo z dobrimi. To pomeni, da svojemu telesu daste, kar potrebuje, da ostane zdravo: puste beljakovine, dobre vire ogljikovih hidratov, kot so sadje, zelenjava in polnovredna žita, ter zmerne količine koristnih maščob.

To ne pomeni, da se občasno ne smete pregrešiti. Toda zmernost je verjetno najtežji del tega, da se raznovrstnost, ravnovesje in zmernost izvajajo v praksi. Težko je zaužiti samo toliko, kolikor potrebujete, ko pa je povsod okrog nas zelo veliko skušnjav.

Susan Bowerman je Herbalifova direktorica za usposabljanje o prehrani. Susan je nutricionistka in certificirana strokovnjakinja za športno prehrano.

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 19.1.2019 13:28:35 | NAMP2HLASPX01