Posodobili smo naš pravilnik o zasebnosti. Če ga želite prebrati, prosimo, kliknite tukaj.

Ali s svojo prehrano zaužijete te hranilne snovi?

Print
Are you getting these nutrients in your diet?

Ali s svojo prehrano zaužijete te hranilne snovi?

Folna kislina

Zakaj jo potrebujete? Folna kislina ali folat, v tej obliki obstaja v prehrani, je ena od osmih vitaminov B in prispeva k razvoju materinega tkiva med nosečnostjo. Prav zato je zelo pomembno, da jo ženske uživajo v ustreznih količinah pred in med nosečnostjo. Folna kislina prispeva k sintezi aminokislin, ima vlogo pri delitvi celic in prispeva k nastajanju krvi.

Kje jo lahko najdete?
Besedi folna kislina in folat izvirata iz latinske besede folium, ki pomeni list in za dober namen. Tega vitamina je zelo veliko v zeleni listnati zelenjavi. Folat je mogoče najti tudi v beluših, brokoliju, avokadu in agrumih ter v oreščkih in fižolu.

Vitamin A

Zakaj ga potrebujete? Ključna naloga vitamina A je, da pripomore k ohranjanju normalnega vida. Njegova vloga je prenos električnih signalov od očesa do možganov.*

Kje ga lahko najdete?
Vitamin A je mogoče v njegovi aktivni obliki (ki je primerna za telo, da ga uporabi) najti v nekaterih živilih živalskega izvora, kot so jetra, jajca in maslo. Večina dobi največ vitamina A v obliki betakarotena, sestavine, ki številnim vrstam sadja in zelenjave zagotavlja temno zeleno, rumeno in oranžno barvo. Telo lahko betakaroten zlahka pretvori v aktivno obliko vitamina A. Betakaroten je mogoče najti v številnih barvitih živilih, na primer v korenju, buči, breskvah, marelicah, papajah, sladkemu krompirju, zeleni listnati zelenjavi in brokoliju.

Kalcij

Zakaj ga potrebujete?  Večina ve, kako pomemben je kalcij pri ohranjanju zdravih tkiv, ima pa tudi druge pomembne vloge, saj prispeva k normalnemu prenosu živčnih impulzov, pri čemer pomaga celicam v živčnem sistemu pri medsebojni komunikaciji.

Kje ga lahko najdete?
Čeprav se večina najprej zateče k mlečnim izdelkov, ki so dejansko najbogatejši viri kalcija, ga lahko najdete tudi v zeleni listnati zelenjavi, tofuju, fižolu in mandljih.

Vitamin D

Zakaj ga potrebujete? Vitamin D prispeva k normalni absorpciji/uporabi kalcija in fosforja iz prebavnega trakta, zato je zelo pomemben za telo pri ohranjanju zdravih zob in kosti, kjer je ta mineral tudi shranjen. Vitamin D prispeva tudi k delovanju mišic in delovanju imunskega sistema.

Kje ga lahko najdete? Vitamin D se včasih imenuje tudi sončni vitamin, saj ga telo lahko tvori v koži, kadar je ta izpostavljena zadostni sončni svetlobi. Nekateri pa zaradi številnih dejavnikov, na primer zaradi načina življenja, morda niso dovolj izpostavljeni sončni svetlobi, da bi se ta vitamin tvoril v ustreznih količinah. Obstajajo le redki naravni prehranski viri vitamina D, glavni so mastne ribe, rumenjak in jetra, koristen vir je lahko tudi mleko. V številnih državah je mleko obogateno z vitaminom D.

Kalij

Zakaj ga potrebujete? Kalij prispeva k delovanju živčnega sistema, ima vlogo pri vzdrževanju normalnega krvnega tlaka in ima vlogo pri delovanju mišic, vključno s srčno mišico, zato vse mišice potrebujejo kalij za normalno delovanje..

Kje ga lahko najdete.Sadje in zelenjava vsebujeta veliko kalija. Najboljši sadni viri so melona, banane, avokado, marelice, agrumi in jagode. Največ kalija med zelenjavnimi viri pa vsebujejo paradižniki, korenčki, špinača in brokoli. Tudi mleko je poleg kalcija in vitamina D dober vir kalija.

*https://efsa.onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.2903/j.efsa.2009.1221

Susan Bowerman je Herbalifova višja direktorica za usposabljanje o prehrani. Susan je nutricionistka in certificirana strokovnjakinja za športno prehrano

©   Herbalife International of America, Inc. Reprodukcija v celoti ali po delih ni dovoljena brez pisnega dovoljenja.
Vse pravice pridržane. Vse blagovne znamke in slike izdelkov na tej strani so last družbe Herbalife International, Inc., razen če je navedeno drugače.
 
Herbalife je član Sekcije direktne prodaje Trgovinske zbornice Slovenije.
 
  • Sekcija Direktne Prodaje Logotip
  • Trgovinska zbornica Slovenije Logotip


sl-SI | 19.1.2019 13:11:28 | NAMP2HLASPX01